onsdag 29 september 2010

Idag är det Radiodagen

Snart 900 inlägg senare är det lätt att bli tjatig och upprepa sig. Men å andra sidan känns det som vi börjar känna varandra lite bättre du och jag och då kanske du kan acceptera det. Ibland får man ändå tänka sig för och försöka hitta på något nytt, idag är inte en sådan dag.

Idag är det nämligen Radiodagen och jag har ju berättat några gånger om min kärlek till detta media. Jag gillar talad radio framför allt, både i dokumentär form och så kallad babbelradio. Det ska så klart vara någon som har något att säga för att det ska bli intressant men å andra sidan, lyssnar man tillräckligt länge och ofta blir det intressant förr eller senare.

I helgen träffade jag på en människa med en fantastisk röst. Tänk vad sådant kan göra. En ton, en klang - sånt är viktigt. Han borde läsa in böcker eller jobba just på radio.

Radiobranchen firar alltså sin stora firmafest med seminarier på dagen och med utdelning av Stora Radiopriset på kvällen. En vän till mig är nominerad. Jag har berättat om det också förut. Det är en väldigt bra dokumentär han är nominerad för och den är faktiskt, enligt mig som connaiseur, värd ett pris.

Inga kommentarer: