fredag 17 september 2010

sälj inte ut

Har varit hos tandläkaren idag. En ny. Jag har varit trogen min folktandvård i många år. Min tandläkare kände mig och jag honom. Vi skojade och hade kul trots att tandis inte alltid är så roligt. Nu är han såld.

Eller, det är så klart inte han som är såld men däremot hela den lokala folktandvården. Tio folktandvårdsanläggningar i Stockholm såldes ut samtidigt till två IT-killar från Norrtälje som ville utvidga sin verksamhet. (Det var min förra tandläkare som beskrev köparna på det sättet). I princip alla tandläkare flydde fältet tillsammans med den andra erfarna och duktiga personalen.

Min nya tandläkare är jättebra. Jag tror både hon och hennes tansköterska röstar rödgrönt. Det är svårt att föra politiska samtal hos tandis men skam den som ger sig. På söndag kan det vara slut med utförsäljningarna.

Inga kommentarer: