fredag 24 september 2010

Pussel och bananrepublik

Läser tidningarna som är fulla av spekulationer om hur man ska hålla SD utanför utskott och valsedlar som kommit bort och räknats fel. Det är fusk och bananrepublik och vad vet jag. Samtidigt går livet vidare och kontakter tas och diskussioner om vem som ska styra var tar vid. Det är ett pussel och ett spel och det är lätt att glömma bort politiken mitt i allt ihop.

Samtidigt ska det packas för jodå, rassarna ska inte bara ta plats i riksdagen. Dom ska sitta i just mitt rum. Ja, inte allihop men någon av dom. Egentligen gör det inte mig så mycket för det är ju bara ett kontor och kampen är inte beroende av fyra väggar, tak och golv. Ser istället fram mot att utforska en ny del av huset.

För att ge mig själv styrka så spelar jag hög musik när jag packar. Dom stryker dessutom runt i korridorerna här för att kolla på sina blivande kontor och då känns det extra viktigt att markera. Barnsligt, javisst men lite skönt också. Detta är vad dom får höra idag:



Samtidigt är det fredag, det är lönehelg och en ocean av tid utan planerade möten. Watch out!

Inga kommentarer: