lördag 9 maj 2009

Gamla synder och en liten reklamfilm

När jag var så där 13 år var jag dödligt förälskad i en två år (tror jag) äldre pojke. Han gick inte på samma skola som jag så jag krävde att få byta skola. På den tiden fanns det ingen "valfrihet" så av mitt krav blev det intet. (Det är jag väldigt glad för idag för om jag fått som jag velat hade jag missat så mycket annat).

Hur som helst så var ju han en av dom coola, snygga - dom jag inte tillhörde. Då gäller det att vara lite smart. Jag visste så klart att han hade en syster som var lika gammal som jag. Tror att jag gjorde ett eller annat försök att närma mig men det blev liksom inget av att bli kompis med henne heller hur jag än försökte. Hon ville nog hellre sugas in i ljuset av sin bror och hans kompisar och jag kände nog att det priset var jag inte beredd att betala.

Som väl var blev jag räddad av punken.

Några år senare träffade jag ju på dom då unga män som jag senare skulle hänga med i Stockholm varav en av dom numera också är en bloggkompis. Någon gång när vi ses tar vi en öl på ett hak på söder där en av hans kompisar från förr häller upp i glasen. Okej, vart ska detta nu leda? Jo, dröm om min förvåning när jag för några dagar sedan upptäckte att kompisens kompis numera är förlovad med min barndomskärleks syster. Du vet den där tjejen som jag försökte bli kompis med. Hm, det här landet är väldigt litet.

*************************

I kväll på SVT

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Herrens vägar äro outgrundliga, skulle jag nog säga om jag var religiös.

Anonym sa...

Blekinge är ett litet ställe, din hemstad ännu mindre och kompisgängen pyttesmå. Tror att du ska vara glad att det inte blev något den gången, ditt liv hade troligen varit mycket tråkigare.

Alla smutsiga detaljer sa...

Såger, jepp - visst är det lustigt. Absolut Stentorp - klart jag är glad. Kolla länkarna!