söndag 10 maj 2009

Vad ska man hitta på?

Så var det söndag igen. Vilodagen, dagen att helga för att orka med resten av veckan. Så, vad göra?

X = uppdaterat
  • Putsa fönster X -fixat
  • Dammsuga/tvätta golven
  • Plantera om växter och blommor X-fixat
  • Tvätta sofföverdragen X-fixat
  • Byta gardiner
  • Fixa dotterns cykel X-fixat
  • Stryka kläder
  • Klubbadministration inför nästa veckas tävling X-fixat
  • Rensa mailen
  • Rensa garderoben
  • Baka bröd X -fixat
  • Laga mat för veckan X - fixat
  • ...........

Eller sitta kvar här i fåtöljen ett tag till?

5 kommentarer:

Klarabella sa...

Att sitta kvar i fåtöljen låter bra... :)

Jah Hollis sa...

Inte illa. Var får du energin ifrån?

Eva Nygren sa...

Duktigt! Men kallar du det vilodag? Nåja, sånt är livet. Du, jag skulle impa på dig: Malmö FF slog Djurgården idag med 2-1 (hörde det just på Sydnytt). Så jag är inte helt väck vad gäller fotboll. Bara nästan

Alla smutsiga detaljer sa...

Jah, ingen gör det ju åt mig och om sanningen ska fram har jag lite svårt att sitta still ;-)
Eva, visst - jättebra. Jag hörde det på sportradion när jag bytte slang på dotterns cykel. Jag antar att du vet att Bajen (som är mitt lag) och Djurgården är borna fiender...

Eva Nygren sa...

Ja, jag inser det. Men du får lyfta blicken till ett vidare perspektiv - jag har ändå tagit del av en fotbollsnyhet även om det var om fel lag. Hörde förresten på Rapport att Djurgårdarna uppfört sig illa på flyget hem