lördag 29 november 2008

Grå, grå, grå

Några bloggkamrater tillhör den glada skara som varje fredag glädjer oss med bilder i olika, på förhand bestämda, färgteman. Veckans färger är rosa och vit. Det är inte mina favvofärger men idag hade de behövts. När jag vaknade i morse var världen nämligen grå. Himlen, husen, marken, ljuset allt i olika trista toner. Grått behöver förvisso inte alltid vara trist men i morse fanns det inte mycket till glädje i nyanserna.

Nåja, i kväll vänder det. Då är det nämligen dags för det första glöggkalaset. Det ska samtidigt firas födelsedag även om det förnekas från festobjektet. Jag trotsar det och säger grattis till min vän Slow Motion och ger en hint om hur vi ska fira genom att ge en bild av ett av mina missbruk.


2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ja men hej, jag hänger med på gratulationerna.
Grattis, grattis!
Och vill ni se en bild av åtminstone ett av mina missbruk så går hit:
jahhollis.blogspot.com/2008/10/
fredagsfrgen-den-24-oktober-r-svart.html

Alla smutsiga detaljer sa...

Ett (miss)bruk som vi delar...