lördag 8 november 2008

Smärta, städning och epi-server

Jag har ont i hela kroppen. I torsdags crashade jag som sagt med min cykel på väg till jobbet. Du vet hur det är, det brukar ta två dagar innan smärtan verkligen gör sig gällande så idag haltar jag mig fram. Igår var jag, efter uppmaning, hos doktorn. Hon skickade mig på röntgen så tills jag fått svaret på denna undersökning utgår jag från att smärtan beror på att jag brutit nacken. Antar att jag isåfall kan stämma Solna stad för att man missat halkbekämpning och det skulle ju vara trevligt.

Hur som helst hade jag tänkt städa idag. Det går ju inte. Jag kan inte gärna krypa runt och torka golvet och putsa och feja med denna smärta. Nå, det är ju flera veckor kvar till julstädningsdags så den dagen den sorgen. Istället ska jag fundera på om jag ska bjuda till glöggkalas. Efter min uppmaning förra veckan har det nämligen dykt upp noll inbjudningar. Ja, ja - bra kvinna reder sig själv.

Som kompensation för utebliven städning försökte jag ta tag i att skapa en ny hemsida till ungarnas idrottsklubb. Den ska göras i ett verktyg som heter EPI-server. Jag tror att det är samma verktyg som jag skriver i nu. Trots det fattar jag ingenting. Varför är helpdesk inte öppen när jag är ledig? Jag ger upp och lägger mig på soffan istället. Så får det bli.

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Städning med bruten nacke. Det låter direkt huvudlöst.

Bengavoice sa...

Alla, tack för ditt påpekande om länken. Jag tog för säkerhets skull bort den.
Om Epi-server vet jag allt. I alla fall vet jag hur man med patentare fixar de saker som verktyget egentligen inte kan göra. Jag har jobbat med Knäppiserver länge och mycket, och som i alla relationer blandas uppskattning med besvikelse.
Jag tror inte att bloggsajten är gjord i Episerver.

Mikael K sa...

Boka in lördan den 29:e.

Eva Nygren sa...

Nu börjar alltså det där med smutsiga detaljer bli en värklig verklighet. Trist att ha ont. Stackars dig.