fredag 19 september 2008

Kulturhelg

Utanför fönstret skiner solen och himlen är så blå så blå. Idag ska jag vara extremt effektiv på jobbet och skriva ned goda idéer och fylla dom med pengar. Jag ska räkna miljarder, miljoner kronor och tusentals nya jobb i lågkonjunktur. Sen ska jag göra helg tidigt och ge mig ut på kulturäventyr!

På mitt jobb har vi ofta vänskapliga men animerade diskussioner om vad kultur är. Vi diskuterar kulturens villkor i förhållande till idrottens villkor och jag hävdar att idrott är folklig kultur när det är som bäst vilket gör kulturtanterna lite upprörda.

Dagens förestående kulturupplevelse är främst av annan art än både idrott och "finkultur". Det handlar om dryckelskultur. Dock ska jag försöka få lite musik till livs också, tack till Stamp´n´go shanty som bjöd upp och in till mässan. Lyssna gärna här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du har helt rätt. Dryckeskultur, ölkultur, musikkultur, partykultur t.o.m. idrottskultur är kultur, för det hörs på namnet.
Kulturera mera, fri kultur(för)mån åt alla!!
Själv ska jag se "Hedwig & the angry inch" på Stadsteatern, det är oxå kultur

Mikael K sa...

Ha kul(tur). Låt det skumma!

rocky sa...

jag blir också lite upprörd (så oväntat).

Alla smutsiga detaljer sa...

Stentorp och Slow, det var riktigt trevligt. Clive, du är alltså en kulturtant eller vad då?