måndag 1 september 2008

FF

Glömde ju helt berätta om min hemresa och hemkomst igår.

Tågbiljetterna var slut, eller egentligen var de inte slut men den billigaste kostade 998 kronor och det väljer jag att tolka som att biljetterna var slut. Dock hade jag tur, ett konkurrerande lag hade två biljetter över eftersom de fått återbud så jag fick lov att åka med i alla fall. Av någon märklig anledning hade lagets ledare blivit placerade i en annan vagn så jag blev sittande med 15 övertrötta tonåringar. När vi kom fram till Stockholms central var jag lättad och sanslöst trött.

Nå, t-banan hem och tre trappor utan hiss. Som väl var hade yngsta dottern och packningen fått åka med en bil tidigare så de var redan hemma. Inte nog med att packningen var hemburen, dessutom var hela lägenheten städad - från topp till tå. Till och med kranarna i badrummet glänste. Det var helt enkelt ett välkomnande hem som jag behövde efter den gångna helgen.

Sen slår det mig. 16:årig dotter hemma ensam hela helgen. Tip-topstädad lägenhet på söndag kväll...

Hm!

1 kommentar:

rocky sa...

be affraid, very affraid..