måndag 1 september 2008

Stad i mörker

Äntligen, tillbaka i tryggheten i stan. Helgens nätter har som sagt tillbringats på ett golv i en gymnastiksal i Växjö. På dagarna befann vi oss på Värensvallen, home of Öster. Svårt att fatta att det var en allsvensk arena för ett par år sedan. Mitt intryck av Växjö i övrigt är att stan är höljd i ett mörker. Det verkar som om man sparat in på gatubelysning av ett eller annat skäl, skärpning där! Nej, bright lights in the city är mer min melodi.

Nu återstår bekymret att min bil står kvar i Växjö på en bilfirma och eftersom den faktiskt inte har någon auto-pilot så måste jag alltså ta mig tillbaka ner till skogen för att köra upp bilen till Stockholm, mera mörker! Det som är positivt är att försäkringsbolaget betalar tågbiljetten ner men tiden som går åt får jag ju stå för själv så har du vägarna förbi Växjö och känner för att köra min bil till Stockholm kan du väl höra av dig.

Har bestämt mig för att det hur som helst var sista gången jag tillbringade en natt på en luftmadrass på ett golv i en idrottssal. Jag är för gammal. I fortsättningen satsar jag en slant på en säng på ett hotell eller så. Tack alla ideella idrottsledare som år ut och år in åker på turneringar och läger och fortsätter sova på dom där golven, ni får min fulla tacksamhet och beundran.

Tack vare min insats för ungdomsidrotten och bilkaoset missade jag Allsång mot högern som för andra året arrangerades i Stockholm. Det är tur att det finns youtube...

Sjung med nu!





1 kommentar:

Jah Hollis sa...

Klart att det var mörkt i Växjö.
Du befann ju dig i Mörkaste Småland.
Vid kusten, där jag varit, är det mycket trevligare.
Trist med bilen, måste jag säga. Undrar vad det var för idioter som gav sig på den. Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt.