onsdag 19 oktober 2011

Det där med att polisen vill ha betalt två gånger

Läser i tidningen och hör i andra media att man nu sent om sidor vaknat när det gäller att idrottspubliken ska straffskattas för polisens insatser. Det är lika galet som att tänka sig att krogägare ska betala dubbelt för att polisen tar hand om dom överförfriskade personer som lämnar krogen sent på natten.

Vi betalar vår skatt i laga ordning och om vi inte gör det blir vi straffade på andra sätt.

Jag bidrar dessutom, genom att jag går på fotboll, till att göra saker och ting lugnare och roligare. Det gör jag dels genom att jag bidrar till stämningen på läktaren men inte minst för att jag är en mellanålders kvinna. Jag har dessutom en hyfsad lön som gör att jag med glädje betalar ganska mycket till polisen redan.

Nåja, det som kanske retar mig mest är att även om Stockholmspolisen nu tar extra skatt av klubbarna och därmed av mig så kommer inte det att innebära att man kan göra ett bättre jobb. Alltså, det blir inte fler poliser. Polisen får inte högre lön. Det blir inte fler hundar eller hästar eller vad man nu tror ska göra susen. Stålarna går nämligen direkt till herr Anders Borg. Rakt in i statskassan och vem vet - kanske till ett nytt jobbskatteavdrag.

Inga kommentarer: