onsdag 5 oktober 2011

På mitt jobb

Alltså, om någon missat har jag ju bytt jobb. Mitt nya jobb är svårare och roligare men det kanske hänger ihop med att jag hade jobbat 12 år på mitt gamla. Mina nya arbetskamrater är glada och snälla, det var dom gamla också. Dom saknar jag men inte jobbet i sig.

På mitt nya jobb har jag massor att göra. Mycket, mycket mer än på mitt gamla. Jag gör viktiga saker och dagarna går sjukt fort. Jag pratar om sex och samlevnad och funderar kring frågor som för det mesta gör människor glada. Det är roligt och bra.

En reflektion när man kommer från politiken till världen utanför. Politiken måste sluta ha sådan stor tilltro till juridiken som den kraft som ska lösa allt. Politiken måste sluta med sin beröringsskräck. Politiken måste sluta vara så moralistisk. Kom igen nu, släpp loss - det är ganska kul härute.

Det var väl det för idag.

Inga kommentarer: