onsdag 12 oktober 2011

In memoriam

Det har gått ett år redan och det har bara gått ett år. Sorgen är mindre smärtsam men saknaden är lika stor. Jag minns så klart exakt vad jag gjorde när min syster ringde och sa att pappa var död. Jag hade sagt förväl men man kan nog aldrig säga det ordentligt.

Idag ska min mamma tända ljus i minneslunden hemma i byn. Min äldsta tänker lägga blommor i minneslunden hemma i Sumpan istället. Min yngsta tänder ett ljus hemma. Alla gör på sitt sätt. Jag tänker på pappa i trädgården förra sommaren och hur han envisades med att köra gräsklipparen på dom där stråna som låg snett.

Det är en fin bild att minnas av pappa. Finare än den sista veckan när han var som sjukast. Samtidigt är jag glad att han fick som han ville, vara hemma i byn till slutet. Jag har många fina bilder att minnas av min pappa, massor faktiskt.

Min fina lilla pappa. Du saknas mig.

Inga kommentarer: