fredag 21 oktober 2011

För 10 år sedan

Tänk att det är tio år sedan det begav sig. Känns som igår ändå. Den där oktoberkvällen när dimman låg som över Lützen och min röst bedrog mig redan i första halvlek. Jag tillbringade nästan hela den säsongen uppe i övre hörnet på sektion A. Sponsorbiljetter. Det kändes så där efter att ha frusit rumpan av mig på J under många år och därefter kostat på mig F under ett tag på grund av min kompis trasiga knä.

Jag hade två biljetter, dom var sjukt eftertraktade. Jag vet inte vad som for i mig men jag tog med en jobbarkompis istället för att ta med min trogna Bajenkompis. Jag tror vi hade en liten fnurra på kompistråden som man kan ha då och då. Jag minns inte riktigt. Vi har i alla fall pratat ut och jag är förlåten.

Hur som helst, lyckan som vi kände. All folköl som spilldes. När jag gick till jobbet på Medis i morse kunde jag nästa känna doften. Det var total kärlek, total lycka och totalt kaos.

Känslan påminde om förra årets cupmatcher.

Det är värt att tänka på.

Guld i all ära, men det finns en känsla som är större än så.

Det är kärleken till Bajen!

Inga kommentarer: