lördag 22 oktober 2011

Söder ut

Idag ska jag åka söder ut. Inte hela vägen dit där mitt hjärta, eller i alla fall där mina nerver, befinner sig. Jag ska alltså inte åka till Ängelholm.

Nä, istället ska jag ta mig till Södertälje och min lilla skydslingfamilj. Vi ska leka lyxfällan fast utan lyx. Gå igenom ekonomi och försöka ta familjen upp på torr mark. Inte så att hon har betett sig som idioterna i programmet med samma namn, nä här handlar det om nödvändigheter på riktigt.

Samtidigt så är jag oändligt stolt över den lilla mamman som trots att hon började på under noll faktiskt bara blivit blöt om fötterna ännu. Utan hjälp har hon gjort allt hon kan för att ta hand om sig och sin lilla pojke.

Jag önskar verkligen att solen skulle lysa på den lilla familjen om så bara för en dag. Mamman vill ha ett jobb med arbetstider och lön så att hon samtidigt kan ta hand om sitt barn. Det är inte så stora krav. Tänk om jag kunde hitta ett stipendie eller om hon kunde vinna på en lott. Hon kämpar så hårt att hon är värd det. Så, tips mottages tacksamt.

Inga kommentarer: