tisdag 12 april 2011

Skatt? Ja tack gärna!

Var på apoteket nyss. Vår i all ära men när man har extremt pollenallergiska barn så gäller det att bulla upp. Vi har tur för vi har en läkare som har följt ungarna genom åren och sett till att dom är tillräckligt preparerade för att inte ligga och kvida i astmaanfall i alla fall.

Hämtade alltså ut dom sex x2 preparat som gör att dom håller sig hyfsat på benen i veckan Fick förvisso vänta två dagar på två av grejerna men det kan jag leva med. Det är nämligen för det första fantastiskt att jag kan gå till apoteket och veta att jag får potent medicin, det är inte alla som kan det. För det andra omfattas alltså mina ungar av ett högkostnadsskydd. Dom fyra sista grejerna jag hämtade idag har ett orginalpris på 630,50 x2 och 124,50 x2 men eftersom du och jag betalar en del tillsammans blev det totalt 82 kronor för mig.

Visserligen börjar dom om på nya högkostnadsperioder nu och eftersom den ena av dom fyllt 18 höjs priset från 1800 kr till 3600 kr men det är det värt. Jädrar vad jag gillar solidarisk finansiering. Jädrar vad jag föredrar skatt framför avgifter, varje dag i veckan.

För övrigt undrar jag hur folk tänker som går in på apoteket med en hund i släptåg? Puckon!

Inga kommentarer: