fredag 1 april 2011

Hatets språk

Idag hade jag tänkt blogga om en krönika i Svenskan som retade upp mig lite i morse. Den handlar om "länder som hatar kvinnor" (finns inte på nätet). Det som retade mig var att man flyttar ansvaret från dom som trackaserar. Det är väl samma här som annars, det är män som står för kvinnoförtryck och kvinnoförakt.


Men, jag hinner inte skriva om det nu.


Sedan fick jag vatten på min kvarn. Ytterligare en högt uppsatt polis inplockad för att han misstänks för grova sexbrott. Vem ska vi lita på, på tal om män som hatar kvinnor. Men, det hinner jag inte utveckla vidare så du får fundera vidare själv. Istället räddar jag dagens blogg med en liten film om debatternas debatt. Vem är minst kompis med SD?

1 kommentar:

Jah Hollis sa...

SD stöder regeringen nio gånger av tio.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-stoder-regeringen-9-ganger-av-10_6061301.svd

Vilket tydligen stör de borgerliga ledarskribenterna om jag fattade saken rätt i tidningskrönikan i Ekot i dag. De skrev hellre om hur Juholt nu ska ställa sig till SD. Hur man ser det så är det ju M och SD som står längst till höger i riksdagen.