fredag 10 december 2010

Varjedagshjältar, bjudmiddagar och utförsäljningar

Igår kväll avslutade jag mitt uppdrag som vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden. Eftersom ordföranden var sjuk fick jag hoppa in och begå ett av dom roligaste uppdragen man kan ha som politiker. Jag fick nämligen dela ut pris. Tre duktiga ungdomsledare fick utmärkelsen "Årets ungdomsledare". I mitt uppdrag har jag tidigare fått vara med och inviga ett bibliotek, detta var faktiskt lika roligt. Dessa människor som lägger ner hur mycket ideell tid som helst och så sällan blir uppmärksammade. Väldigt roligt.

Efter nämnden blev vi bjudna på middag. Det är första och enda gången det hänt under de tre år vi kamperat ihop. Lustigt, för dagen innan blev jag också bjuden på middag fast då för att jag är nybliven fullmäktigeledamot. Först en för att välkomnas och sedan en för att säga förväl. Tur att det bara är såhär vart fjärde år.

Nåja, jag lämnar alltså kultur- och fritidsnämnden och går vidare. Det är både tråkigt och roligt. Det skulle dock kunna vara värre. Om jag hade bott i Nacka hade jag gråtit blod. I Nacka ska man privatisera alla bibliotek. PRIVATISERA ALLA BIBLIOTEK. Alltså, vad är det frågan om? Sälja ut bibliotek, när kommer revolutionen?

Inga kommentarer: