torsdag 16 december 2010

Bokblogg

Har just läst ut boken Svensk, svenskare - en reportagebok om sverigedemokraterna. Den är bra och jag tycker du ska läsa den. Min slutsats när jag läst boken är att SD fortfarande är ett mycket obehagligt nationalistparti men strategin för att bemöta dom måste bli annorlunda. Partitoppen och gräsrötterna är nämligen två helt olika kategorier av människor.

En bok som jag inte rekommenderar är den bok som alla riksdagsledamöter igår fick i present med tomten som avsändare. Boken heter Världsmästarna och består av 450 sidor rasism. Jimmie Åkesson twittrade glatt "Tack snälla tomten" när han fått sitt paket. Boken sägs handla om hur Sverige blev mångkulturellt men är mest en statistikförvanskning. Eftersom boken är tryckt "on demand" gissar jag att det kostar runt 50 000 att dela ut den till riksdagsledamöterna. Obehagligt.

Kom för övrigt på mig själv med att verkligen längta efter ledigt idag. Jag längtar efter jul och att sitta uppkrupen med en riktigt bra bok. Jag har slarvat med läsandet på sista tiden bortsett från ovannämnda bok, inte riktigt haft tid och ro. Jag behöver input och det ska bli julens gåva till mig själv. Det känns som om det var väldigt länge sedan det var semester. Riktig semester.

Inga kommentarer: