fredag 31 december 2010

Gott nytt år

Förra året summerades till ett riktigt skitår, det var ingenting mot detta året. Känner att det inte går att sammanfatta på något bra sätt utan att nästan gå under i självömkan. Det vill vi inte. Nej, nu tar vi nya tag och gör nästa år till ett bättre. Slänger in några nyårslöfte

Nästa år lovar jag att jag ska:
  • släppa taget lite oftare.
  • ha dåligt samvete lite mer sällan.
  • bry mig lite mer om mig själv.
Jepp, så får det bli. Det finns dessutom massor att se fram mot. Några exempel på vad jag menar? Ja, bandyslutspelet blir förhoppningsvis en höjdare när Bajen får ordning på anfallsspelet. Äldsta dottern slutar gymnasiet. Massor av trevliga fotbollsmatcher som slutar med att Bajen tar klivet upp i allsvenskan igen (även om det är ganska trevligt i super-ettan också). Regeringen avgår eller, det kanske räcker med en jätteskandal inom SD för att jag ska bli lite lycklig. Så slutligen träning, någon kliver fram och anmäler sig som frivillig för att bli min personliga tränare och ger mig träningskort och skor och mål och grejer.

Jodå, det kan bli ett bra år ändå.

Inga kommentarer: