fredag 24 december 2010

Nu är det jul igen

God jul på dig! Hoppas du har sovit gott. Själv har jag helgen till ära drabbats av sömnsjuka. Igår natt sov jag åtta timmar och inatt har jag sovit nio. Skulle med lätthet kunnat ligga kvar i sängen men någon måtta får det vara. Litet grepp har Luther kvar.

Om några timmar kommer syrran och hennes man. Min dotter som tog körkort förra veckan ska åka och hämta. Det blir hennes premiärtur som ensamförare. Sen är det vi - jag, mina ungar, mamma, syrran och svågern. Att pappa saknas oss behöver jag knappast tjata om. En ny jultradition blir att gå till kyrkogården och tända ett ljus.

Julen är för mig samvaro och vila. Det är inte särskilt hysteriskt. Mat och ett glas öl, några klappar och så en film på tv. Så har det varit sedan jag blev vuxen och så kommer det att vara i år. Jag hoppas verkligen att du får en fin jul, oavsett hur du firar. Med ostron och en flaska bubbel eller traditionellt med familj och vänner. På krogen eller hemma. Jag önskar dig en riktigt god jul och det där med gott nytt år återkommer vi till.

Inga kommentarer: