söndag 18 oktober 2009

Söndag morgon

Så var det söndag igen. Jag har ett digert program framför mig. Det ska köpas cykel och rygga och så måste jag skriva några texter till en lokal liten skrift. Jag skulle behöva göra lite planering och helst också hinna med en promenad och så ska jag skicka ut minnesanteckningar från ett möte i veckan som gick. Känner mig lite förkyld sedan i förrgår så det blir ingen träning idag. Får jag cykeln så kan jag åtminstone börja cykla till jobbet igen imorgon.

I köket sitter tre tonåringar och äter frukost. Pannkakor och varma mackor om vartannat. Igår gjorde dom bort sig så dom fick vackert lov att stanna hemma istället för att ge sig ut på den planerade spännande festen och ett gäng dyra droppar uthällda i vasken. Det blev pyjamasparty hemma istället för annat och så blir det att stanna hemma ett tag nu. Jag är ingen vän av straff men lite eftertanke kan man väl kräva.

Idag är det för övrigt 335 dagar till valet. Det känns som det finns hopp. Jag är väldigt glad över att sossarnas ledning verkar vara villiga att ta ansvar när det gäller flyktingpolitiken. Kanske vi blir landet som bevisar att det går att göra annorlunda. Vi blir dom som tar debatten och blir av med rasisterna på köpet. Jag är övertygad om att det går för folk i gemen i vårt avlånga land är inte rasister och främlingsrädda. Folk i Sverige är solidariska och nyfikna, det är jag både glad och stolt över.

1 kommentar:

Eva Nygren sa...

Även om jobbet är rätt häftigt ibland så får jag säga att lärarjobbet har sina fördelar - en är helt klart loven. Fastän man ofta får ägna en del tid åt rättning så är det ändå gott med en veckas höstlov. Vanligt folk har bara sina helger.

Förstod på Rapport idag att du har gjort helt rätt - tagit alkoholinfon till en fråga för hemmet (om jag förstod dig rätt). Och det är väl rätt klart att det är där primärt som vi får våra värderingar, om det nu är kärnfamilj eller annan livsstil.