söndag 13 oktober 2013

Partytime

Idag för 19 år sedan, just vid denna tiden på eftermiddagen stod jag bakom min äldsta dotters stol och försökte få henne att sleva i sig det sista av maten. Hoppade, knep och vred mig av smärtor med jämna mellanrum. Med ett huj hade nämligen värkarna inför den annalkande förlossningen satt igång. Det var egentligen barnmorskan som tidigare vridit igång förlossningen, men detaljerna om det kan jag bespara dig.

Mitt första barn tog tid på sig när det var dags för henne att födas. Vi åkte in på sjukhuset på eftermiddagen den 1:a maj och hon föddes först kl 21.31 på kvällen den 2:a så nog tänkte jag att det skulle bli något liknande denna gången. Sa till barnens pappa att "det är okej om du kommer i morgon när du lämnat på dagis" och så gav jag mig av.

Om sanningen ska fram så tyckte jag det var ganska jobbigt med sällskap när första barnet föddes så jag var inte alls ledsen över att få åka iväg själv. Hade jag fått bestämma hade jag nog gjort det själv även första gången faktiskt. Hur som helst. Det yngsta barnet hade ganska mycket mer bråttom. Inskriven på BB kl 18.30 och allt klart kl 21.33. Hyfsat okej.

Igår ordnade äldsta dottern överraskningsfest till yngsta. Det var kalas halva natten och det åts tårta och dracks antagligen drinkar också. Nu har vi ätit tårta med barnens pappa, sambo och lillasyster. Om en stund blir det favvomiddag, nämligen taco-buffé. Åren går, ungarna blir stora. Snart är det dags för den yngsta att flyga ut och då mina vänner blir det partytime.

Inga kommentarer: