söndag 6 oktober 2013

Party on

Var på kalas igår. En av de bästa firade att han idag fyller 50. Det är inte klokt vad de har blivit gamla, de där andra. Det var ett fantastiskt kalas, som alltid med dessa människor som jag festat med sedan 80-talet. Fick tillfälle att fundera över åren igår även om festprissen hade avböjt tal. Fick så klart också tillfälle att träffa en del  andra människor från förr.

Ola var där. Han körde turnébussen när vi gav oss ut på rockenrollrunda med ABF som huvudsponsor. Tompa så klart, sist vi sågs var på hans egen 50-årsfest och dessförinnan på en eller annan spelning med det saligt insomnade Clash-tributbandet på Snövit. Mylis, Sara, Githa och så klart Sandra. Alla var inte med förr men många var där igår.

Det är en märklig historia, hur vi möttes egentligen. Det var i Karlshamn första gången. Bandet var där och spelade och vi hängde till långt in på morgonen. Något år senare flyttade jag till Stockholm och började jobba inom långvården. Av alla vårdavdelningar i stan hamnade jag på samma som gårdagens festföremål. Hur är det ens möjligt? Sedan åkte vi som sagt på turné. Vi hängde på Svarta Månen, ockuperade hus. Festade på Ritz och diverse svartklubbar och ja - åren gick.

Till sist blev vi vuxna och fick barn. Vi gifte oss och skiljde oss. Alla på sitt eget håll. Vi jobbade och levde och vi hängde ihop. Konstaterade igår att detta är några av mina bästa människor. Dessa också. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad.

Tack för festen Picko! Och alla andra fester som den nedan till exempel.





Inga kommentarer: