onsdag 5 september 2012

Skämmes ta mig fan

Sitter på Planeringskonferens i ett vackert hus vid Skånes sydkust cirka 100 meter från stranden. Har varit här sedan igår. Vi har ätit och druckit gott och haft många och viktiga diskussioner om väldigt viktiga frågor. Det är bra och jag är stolt över att ha möjlighet att verkligen göra bra sakerpå jobbet.

Att jobba med sexuellt- och reproduktiva rättigheter är fantastiskt och i Sverige har vi ändå kommit långt även om det alltid finns saker kvar att göra.

Samtidigt, på en annan plats i Sverige händer det här. 15 årig våldtagen flyktingpojke utvisas. Och då vill jag bara skrika: SKÄMMES TA MIG FAN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har man följt lagen. Tycker du att det är fel? Du kan ju ta emot ett ensamkommande barn i din bostad. Sakll jag ge dina uppgifter till kommunen att du är intresserad?