fredag 7 september 2012

Lyssna på chefen - sex timmars arbetsdag

Har äntligen, efter en veckas snorande och hostande, återupptagit träningen. Det behövs. Denna sommaren har varit en katastrof på den punkten. Har inte cyklat till jobbet. Gillar inte min cykel. Har inte sprungit. Har ont i fötterna. Har inte gymmat. För mycket jobb har kommit i vägen. Har däremot suttit i soffan och slackat och haft ont i kroppen.

Men, idag struntade jag i snoret och gav mig iväg på Zumba. Det var roligt men smärtsamt. Smärtsamt på grund av att jag inte direkt har rytmen i fötterna efter allt slackande men också för att fötterna inte direkt är redo för alla vertikalhopp och studs som man bör göra snabbt om man ska hänga med i svängarna. Nåja, framför mig i ledet stod en tant som inte kunde svänga på någonting i rytm så det kändes ändå ok. När fötterna höll på att trassla in sig i varandra kollade jag mig förstulet omkring, jag var inte ensam om problemen.

Nåja, det där med chefen då. Fick ett mail igår om att jag har lite för mycket komptid att ta ut. Bra om den kan gå till en längre ledighet men den ska tas ut. Så, jag kommer att korta mina dagar lite dom kommande veckorna. Sex timmars arbetsdag kanske blir lagom ett par dagar i veckan. Tiden ska jag använda till det där som man inte hinner. Ordentligt med tid på gymet - det är en bra föresats, och den ska bli verklighet.

Inga kommentarer: