lördag 15 september 2012

Härliga höst

Hösten är vemodets tid men det är också tid för att samla ihop sig och bli serös. Färgerna är vackra, mysfakton hög och smakerna djupa och mustiga. Ibland funderar jag på om det inte till och med skulle vara värt att dricka ett glas rödvin men å andra sidan har jag ingen eldstad så jag kanske slipper.

Utanför fönstret börjar träden byta färg. Man blir sugen på ny höstgarderob och stora höstfärgade blomsterfång. Hög, krispig luft under sol och blå himmel. Även regnrusk och blåst känns okej så länge man får vara inomhus. På jobbet hopar sig de spännande projekten och resor och planering.

Nu ska jag gå och träna och sedan ska jag storhandla och städa och laga mat och krypa upp i soffhörnet - inte med en klyschig kopp te - men ändå.

Ha en fin höstdag där ute. Allihop!

Inga kommentarer: