tisdag 18 september 2012

Säkerheten först - skärpning BP!

Så har jag missat att blogga idag igen. Har så mycket pyssel på jobbet att det helt enkelt försvinner. Sitter nu hemma i soffan och väntar på att Bajen-matchen ska börja på TV. Kan inte vara på plats ikväll av flera skäl. Dels har jag varit på fotbehandling och ska vare sig gå eller stå så mycket. Högläge för stötvågsbehandlade fötter anbefalles. Dessutom har jag öroninflammation. Ja, jag vet att det låter töntigt men det är faktiskt sant. Öroninflammation. Det har jag inte haft sedan jag var barn. Jag kan berätta att det gör jääävligt ont.

På Grimsta där Bajenmatchen spelas står folk i kö. Det är tio minuter till avspark men ännu har inte alla kommit in. Detta beror på att matchdelegaten inte godkänt läktaren. Det är verkligen helt absurt. Det är höst 2012, det är elitfotboll. Brommapojkarna vet att det kommer massor av folk men arenan är inte klar. Jag minns för något år sedan när jag var på just denna arena. Pinsamt.

Nu vet jag dessutom att det pågått besiktningar och samtal ganska länge. Det är ju inte så att man kommer på plats och kollar en timma innan match. Bajens säkerhetsfolk är fantastiska, jobbet man gör för att ge klubbens supportrar en bra och säker upplevelse är så viktigt. BP har alltså haft gott om tid på sig. Till råga på allt har BP höjt priset på biljetterna vilket man motiverat med att de måste höja kvaliteten och säkerheten. Jo, pyttsan.

Om publiken begår minsta lilla misstag får klubbarna böta för sina supportrars uppträdande. Jag tycker det är på tiden att klubbarna får betala för bristande säkerhet. Det är skandal!

Inga kommentarer: