söndag 23 september 2012

Sjuk, sjuk, sjuk - hjälp

Okej, om du hängt med ett tag vet du att jag gärna tränar och sällan eller aldrig är sjuk mer än två tre dagar i stöten. Dessutom brukar jag springa mig igenom smärta (inte alltid oangenämt) och ignorera typ förkylningar ganska hårt. Nu har jag varit rackig i flera veckor och börjar på riktigt tröttna. Jag har öroninflamation och säkert bihåledito och är väldigt trött på att vara trött. Jag hatar verkligen gnäll stenhårt men nu är det det enda jag håller på med.

Min kloka mamma säger, "du kanske ska acceptera att du är sjuk och stanna hemma några dagar", men det tar emot något så enormt. Har inte varit sjukskriven en dag i mitt vuxna liv (vilket jag tänker började vid cirkus 29) och vet helt ärligt inte hur man gör. Det beror så klart inte på att jag inte varit sjuk utan att jag varit privilegierad och kunnat jobba hemifrån och ta ut lite komp och så. Inte optimalt men väldigt lyxigt.

Nåja, brist på riktig semester kan vara en bidragande faktor till höstens långförkylning. Borde ta en vecka men även det tar emot. Har så mycket att göra på jobbet och så mycket att fixa att det ändå inte skulle bli riktigt ledigt. Hur gör man när man är sjuk? När man inte självläker lika enkelt som förr. Jag vill träna, må bra, jobba, vara stark.

Hjälp!

Inga kommentarer: