fredag 29 juni 2012

Flyttfåglar

Jaha, plötsligt händer det säger dom. Fågelungen flyger ur boet och där står man och undrar vad som hände. Igår blev det verklighet att dottern flyttar. Och det inom väldigt kort. Tillträde på måndag! Ska det vara så ska det.

Nåja, det är ju naturens gång. Det är dags. Hon är 20, har jobb, pojkvän - blivande sambo (och körkort). Dessutom har jag ju en kvar. Tur för mig, kanske inte för henne. Tror hon kommer sakna sin syster även om hon hävdar motsatsen. Hoppas dock att flyttfågeln kan ge sig till tåls till jag kommer hem från Almedalen, det skulle kännas bra.

Annars är jag fortfarande sjuk. Och trött. Kanske mest trött. Jag behöver sova, ordentligt. Inte helt optimalt med festhelg och sedan Visby men det får gå. Tur jag inte ska åka förrän tisdag.

Inga kommentarer: