torsdag 21 juni 2012

Sommar, sommar, sommar

I morgon är det midsommar. Jag ska hänga kvar i stan. Det är fotbolls-em och jag har en finfin berså utanför mitt hus där jag kan grilla med ungarna. Det ska bli väldigt trevligt. Ett utmärkt sätt att fira midsommar. Alla vänner och bekanta verkar dra till landet, det gör inte jag.

Idag blev jag påmind om att det faktiskt är möjligt att de så kallade PIGS-länderna faktiskt kan gå till semifinal. Det är lite roligt. Tänk dig; Tyskland, Grekland, Portugal och Italien. Nu tror jag inte att det blir så, men det är en spännande tanke.

På tal om sånt det går dåligt för. På söndag är det match igen. Bajen mot serieledarna Öster som inte förlorat en enda match. Kan inte påstå att jag ser fram mot det men självklart står jag där ändå. På läktaren, i klacken, som vanligt. I vått och torrt. Bajen.


Inga kommentarer: