torsdag 24 mars 2011

Twitter, facebook, blogg

Jodå, ASD är numera med hela vägen. Igår tog jag äntligen steget och började twittra. Spännande värre och en helt ny värld. Hittills har jag fem följare varav jag vet vilka två är. Bra facit på 12 timmar? Kanske, vad vet jag? Men, sådana saker verkar viktiga. Det var också viktigt att hitta ett bra Twitternamn. Det var svårt för dom bästa var ju som IRL upptagna.

Det jag fattat är i alla fall att twitter är en helt annan värld än statusuppdateringarnas Facebook. Andra regler gäller och andra krav ställs. Det handlar om att ta sig in i rätt sväng för att det ska bli skoj verkar det som. Dessutom alla dessa oskrivna regler! Tydligen är det till exempel inte come il faut att vara direktlänkad mellan Twitter och Fejan, i alla fall inte i alla sammanhang.

Det lär väl ge sig skulle jag tro, med tiden blir allt nytt gammalt. Sedan finns det en del gammalt som alltid är aktuellt och fantastiskt.

Inga kommentarer: