tisdag 29 mars 2011

Detta jävla livspussel

Alltså, jag är så jävla trött på detta livspussel som alla tjafsar om. Hela helgen har handlat om ett RUT-avdrag som ingen av mina vänner eller jag någonsin ens tänkt tanken att använda trots att vi är något slags storstads-medelklass. Nej, vi städar vår egen skit, hämtar våra egna och ibland andras ungar och lagar våra egna "festmiddagar".


Vi är inte särdeles intresserade av att köpa hushållsnära tjänster och livspusslet skulle gå så mycket bättre ihop för dom flesta av oss om resten av samhället gjorde sitt. Om ungarnas utbildning togs om hand av skolan så att jag slapp tillbringa otaliga timmar som lärare åt ovilliga ungar till exempel. Det skulle underlätta livspusslet och dämpa stressen vill jag lova. Och, alla ni som stressar för att hämta i privatskolan i stan. Om ni hade valt närmsta skola i förhållande till var ni bor hade det underlättat, jag lovar.


Läste för övrigt att det där med livspusslet egentligen inte gäller mig. Jag är nämligen ensamstående och därmed har jag ju ingen att pussla med. I alla fall om man ska lyssna till Henrik von Sydow. Om man bara har sig själv och ett gäng ungar att sköta och då inte en partner att dela med/ta hänsyn till ska det alltså gå lättare. Mer kvalificerat skitsnack får man leta efter!

Inga kommentarer: