fredag 9 april 2010

Vare sig eller

Hade tänkt skriva en liten text om slaget om plånboken. Läste nämligen i tidningen att politikerna i Stockholms läns landsting bråkar om skatten igen. Högern lockar med skattesänkningar på 10 öre om året. Det betyder ett par tjugor i plånboken per månad hos normalinkomsttagaren. Samtidigt betyder det 400 000 000 kronor minus i landstingets budget. (OBS, det är inte jag som räknat...). Dom rödgröna vill höja skatten, det är ett löfte. Sossarnas bud är 17 öre vilket innebär 700 000 000 extra att satsa på välfärden.

Samtidigt har SKL (Sveriges kommuner och landsting) lagt fram en rapport från en parlamentarisk grupp där alla är eniga om att vi kommer att vara tvugna att höja skatten med 13 kronor om vi ska kunna behålla välfärden. Jag hoppas verkligen folk fattar att det hänger ihop, skatten och vad vi får ut i välfärd.

Nåja, det var vad jag tänkte skriva om men sen kände jag att jag ville vara lite personlig. Jag känner att jag hamnat lite i ett vägskäl. Jag har ju som du vet bytt jobb. Det är inte så kul. Känner inte alls att jag träffat rätt och nu funderar jag på vad jag ska göra med den vetskapen? Hm, får fundera vidare på det.

1 kommentar:

Veronica sa...

Byt tillbaka om det känns fel - och om du kan