söndag 18 april 2010

Heta allsvenskan

Igår var jag och handlade på en stormarknad nära mig. Du vet, veckohandling och vuxenpoäng och så. Man skulle kunna raljera lite över alla "köp tre betala för två" och storpack och allt vad det är men jag struntar i det. Jag nöjer mig istället, när det gäller den frågan, med att konstatera att det slängs en massa.

Nåja, nu var det ju inte det vi skulle prata om. Det var ju den oerhört heta allsvenskan. När jag gått min runda i butiken och närmade mig kassan var det en himla liv. Skrålig musik och flåshurtiga tillrop. Jodå, på en liten scen byggd av lastpallar stod det en snubbe och sjöng singback för fulla muggar. Heja BP, heja BP. Det var ingen månghövdad publik som stannade till vill jag lova.

Väl i kassan frågade den rara pojken om jag var intresserad av fotboll? "Jo det kan man säga" svarade jag , "men inte av BP - jag håller på Bajen". "Okej, men du får två biljetter till BP-Gefle om du vill" sa killen, "du kanske har någon i din omgivning som gillar BP?"

Väl hemma ringde min Bajen-väninna och berättade de fasansfulla nyheterna. Hon hade fått uppdraget att fixa biljetter till hemmapremiären på tisdag. Helst klacken så klart. Slutsålt! Det enda som fanns att tillgå var östra stå eller möjligtvis skymd sikt på södra. Heta Super-ettan kommer att slå publikrekord i år!

Inga kommentarer: