onsdag 28 april 2010

Not in my back yard!

Var på min lokala krog igår. Tog en öl och kollade matchen. Det är trevligt. Krogen är en finfin blandning av ganska juste mat och trevlig personal som lockar "vanligt folk" och så billig öl som lockar dom lokala som gillar det. Tyvärr har man satt in ett gäng jack vegas-spel som lockar ytterligare en kategori folk.

Krogen ligger i samma hus som jag bor i. Uteserveringen ligger rakt under tre av mina fönster, varav två somrumsfönster. Det är okej för dom som äger krogen har fattat det där med samverkan. Alltså, man försöker hålla koll på ljudnivån utanför krogen. Det är tryggt att ha krogen där. Det är alltid folk i rörelse vilket är en bra sak.

Nåja, igår var jag som sagt och kollade matchen. Då jag kollar fotboll sitter jag i baren tillsammans med dom som gillar den billiga ölen. Det pågår ett samtal bakom mig. Det handlar om en av dom gamla stammisarna som trätt över gränsen och verkligen hamnat på skuggsidan. Han har skaffat två stora hundar som attackerar andra hundar, han har en falskskyltad bil som han transporterar stöldgods i och värst av allt - han har två små barn som springer vind för våg. Bland dom som ibland tittar för djupt i den billiga ölen accepteras inte detta. Man kommer överens om att vidta åtgärder.

2 kommentarer:

rocky sa...

Jack Vegas maskiner gör så stor skillnad på en Pizzeria. Min lokala har det och där är det skumt, en pizzeria som ligger lite längre bort har bara "vanliga" alkisar och är mycket lugnare.

Alla smutsiga detaljer sa...

Clive, kul att se dig tassa förbi :-)