fredag 19 juni 2009

Framtidsfunderingar

I onsdags var jag ute och tog en öl med en vän. Du vet en sån där vän som man träffar högst en gång i halvåret. Vi lärde känna varandra på ett jobb för några år sedan och vi trivdes bra med att jobba ihop. Vi är väldigt olika men trots det har vi väldigt mycket gemensamt.

Min kompis är väldigt mycket mitt uppe i sin karriär. Det är spännande och hon är mycket duktig på det hon gör. Eftersom vi jobbat ihop vet hon också att jag är duktig på vad jag gör. Hon känner till mina kvalitéer mer än mina nuvarande kollegor eftersom jag nu jobbar på en mycket "lägre nivå" än då. Det är väldigt nyttigt att ha en person i sitt nätverk som står en bit ifrån men som ändå kan peppa och ge lite goda råd. Jag känner mig väldigt "pepp" att hitta en väg upp efter vårt samtal. Jag hoppas det gäller kompisen också som har massor av potential.

I övrigt firar jag midsommar i stan, dock inte lik min första. Med mina ungar och familjen Slow. Det blir fotboll å TV, otraditionell midsommarmat som vi förhoppningsvis pysslar ihop tillsammans. Vin och ingen nubbe. Det enda som blir traditionellt är jordgubbstårtan, den vill vi inte vara utan - bäst jag går och börja bygga nu.

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer: