fredag 26 juni 2009

Curling

Min dotter är i Borlänge. Jag är så klart lite avundsjuk för att det finns massor av bra band att se. Jag är däremot inte avundsjuk på tältliv med allt vad det innebär av dålig sömn, skruttiga baja-major och oväsen natten igenom. Det är roligt också för jag tycker jag har hyfsad koll på musiklivet men dom banden som dottern prioriterar känner jag faktiskt ofta inte till.

Hur som helst. Det är ju festivlaldebut för dottern. Hon kan hajka och hon vet hur det är att försmäkta utan snus några dagar så hon klagar så klart inte över obekvämheter. Därför känns det extra bra att kunna curla lite så här på håll. Jag tillhör ju nämligen en folkröelse, ett politiskt parti med medlemmar i hela landet. Så, vad är mer naturligt än att ringa en av sina kamrater i den aktuella staden och sedan låta dottern och hennes kamrat bli bjudna både på en ren dusch och riktig frukost. Det är vad jag kallar både lyx och curling.

Att jag dessutom får en liten rapport om dotterns "status" gör ju inget heller....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Antar att dottern INTE uppskattar initiativet, tror varken du eller jag skulle ha gjort det på den tiden....
Roskilde rocks..

Alla smutsiga detaljer sa...

Det kan jag lova dig att hon gör, det är ju inte så att jag tvingat henne att gå dit utan hon har sjävmant bett om att faktiskt få ta en juste dusch och sen kom frukosten på köpet :-) Om du som jag besökt en eller annan festival så kan du nog tänka dig lyxet det innebär! Sen orkar man några varv till.