söndag 19 oktober 2008

Sömn och terrorister

Oj vilken helg. Jag har sovit, sovit, sovit. Barnledig och faktiskt frisk men det är nästan bara sömnen som lockat. Fast, ändå inte. En spontan fredags-öl eller två hann jag med. Det var roligt. Jag träffade en kompis som i sin tur hade med en annan kompis. Vi talade om terrorism och teknik. Dom tekniska diskussionerna lämnar jag därhän av hänsyn till sällskapet.

Terroristdiskussionen kom sig så klart dels av avslöjandet av "Al-quaidamannen" och dels av premiären av filmen om RAF som hade premiär i fredags. Har inte sett den men ska absolut göra det. Hur som helst, angående Al-quaidamannen", undrar om det kommer att visa sig att han var lika mycket terrorist som dom som stått inför rätta hittills i Sverige och svenskar annorstädes för den delen? Det känns lite som IB-tiden, inte heller då lyckades man fälla någon men övervakningen fortsatte. En muslim, en kommunist, ändmålen helgar medlen.

Annars har helgen som sagt gått i dvalans tecken. Visserligen har jag både sprungit min runda och brutalt underhållit ett av mina missbruk. Det senare ska jag berätta mer om senare när min dator som är på datorsjukhust kommit tillbaka (just nu lånar jag dotterns dator utan att fråga, säg inget) så att jag med bildillustration kan beskriva eländet. Dyrt är det med missbruk men roligt har jag.

Trevlig söndag!

Inga kommentarer: