lördag 23 februari 2013

To girly-girly

Har just kommit hem från manikyrbehandling. Allt ska testas minst en gång. Detta var den först, vet inte om det blir någon mer. Dock har jag låtit mig övertalas till lösnaglar... Hur gick det här till? Hur blev jag så här?

Nåja, jag minns för något år sedan. Jag och ett gäng vänner skrev en artikel om språkbruket på fotbollsläktarna. Jag trodde den skulle väcka uppmärksamhet men inte så mycket som den väl fick. När tidningen väl kom ut blev det en gigantisk storm i ett vattenglas. Jag minns den där fredagsförmiddagen som igår. Jag låg nämligen på en bänk och feministtwittrade samtidigt som jag torterades under vaxet. Det gör jävligt ont, jävligt.

To girly-girly.

Det är väl sådant en kan erkänna när en närmar sig den övre delen av mellanåldern. Inget att skämmas för? To girly-girly. Ansiktsbehandlingar, epilering, vax, naglar. Allt är inte njutbart. Det kan jag lova. Men vad gör en inte för normaliteten. Vad gör en inte för att vara lite girly-girly?

Inga kommentarer: