söndag 22 januari 2012

Tidsplanering

Idag ska jag hinna göra allt det jag inte hann igår. Framför allt ska jag bestämma vilka träningspass jag tvingas tänka bort på grund av andra åtaganden och hur/när dom ska kompenseras. Tre pass i veckan ska det bli, så är det bara. Imorgon är det första passet. Jag har köpt broddar men har egentligen inga bra utomhusvintertränigsskor. Nåja, det får gå ändå.

Det där med broddar hade varit en bra idé igår. Det var sjukt halt och självklart drog jag i backen redan utanför mitt eget hus. Slog i armbågen som jag ju hade ont i redan innan. Nåja, jag fortsätter knapra Voltaren och låtsas som ingenting hänt. Skulle dock behöva gå till doktorn och få ett recept. Det blir dyrt med småförpackningarna på apoteket.

I övrigt så har ju Juholt avgått nu. Ingen är överraskad. Samitidigt kommer en opinionsundersökning som ger vänstern 8,8 %. Det är så klart väldigt bra. Det som är extra bra är att röster som försvunnit till MP tidigare nu börjar bärgas hem. Det är rimligt eftersom MPs ledning verkar göra vad man kan för att skrämma bort dom väljare som definierar sig som något slags vänster. Det gör man genom utförsäljningar, ja till Euro-pakten och inte minst sin vacklande inställning till arbetsrätten och fackföreningar. Dessutom börjar nog folk förstå vad uppgörelsen med regeringen om flyktingpolitiken verkligen innebär. Nu är det Nya Vänsterpartiet ett alternativ igen. Kul.

Inga kommentarer: