lördag 7 januari 2012

Nörd

Sitter vid mitt köksbord. Det är lördag morgon och jag har sovit tills jag vaknade nästan av mig själv. Igår var jag på Vänsterpartiets kongress. Kände stämningen och glädjen, inte bara när det gäller ordförandevalet, utan överhuvud taget. Det är roligt när politik är på det sättet. Människor kommer samman och stöter och blöter sina argument och tankar. Med tanke på att jag jobbat i rörelsen fick jag också kramas en hel del.

Nåja, åkte hem med lätt hjärta och blev ännu lättare om hjärtat när jag på tåget fick sällskap med tre eftersläntrande bajare på tåget. Lätt runda under fötterna tror jag att jag överraskade de unga männen när jag berättade senaste nytt från Bajenland och vad som hänt under tiden som dom suttit på krogen och druckit bärs.

Idag tar jag det lugnt. Jag ska visserligen åka tillbaka till Uppsala eftersom jag är inbjuden till kvällens fest men inför det tar jag det lugnt. Kan dock inte låta bli att följa debatten så jag är glad för den sänds både på partiets egen hemsida och på SVT forum. Så, här sitter jag och lyssnar på den politiska debatten som om jag inte hade annat att göra. Jag är en nörd helt enkelt.

Inga kommentarer: