söndag 29 januari 2012

Hoppas det dröjer

Har varit barnvakt i helgen till en liten tvååring. Full av energi och livsglädje och upptäktslusta. Idag har vi åkt pulka, fikat och matat änder. Sånt man gör med småbarn. I natt sov han i min säng och jag kan bara konstatera att det är skönt att ungarna vuxit upp. En natt går väl an men jädrar vilken plats en liten unge kan ta.

Ni som hängt med ett tag fattar kanske att det är den lille gossen med den unga ensamma mamman som varit på besök. Har ju beskrivit den lilla familjen ett antal gånger. Det är första gången den unge mannen sover över utan mamma så det var ju ett litet äventyr. Det har gått finfint hur som helst.

Snart kommer mamma och hämtar. Är gärna barnvakt igen men jag hoppas verkligen det dröjer innan mina ungar får telningar. Nu vill jag njuta av att småbarnsåren är över och leva lite eget vuxenliv. Konstaterar att allt har sin tid.

Inga kommentarer: