lördag 9 juli 2011

Semester...

Idag är första dagen på semestern. Det känns verkligen som det behövs. Jag är trött ända in längst inne i kroppen och vill liksom inte vakna. Lite kaffe till och om molnen skingrar sig så kanske jag piggnar till. Eller så är jag slö hela dagen och då får det väl vara så.

Årets semester ska jag tillbringa med att läsa. Böcker, reportage och dokument. Jag lägtar efter ord och bokstäver och att få rulla in mig i historier som vecklas ut eftersom. Jag behöver också läsa och tänka på lite mer komplicerade sammanhang. Det enda man hinner med är ju annars förenklade sammanfattningar och så ska man bilda sig en snabbuppfattning. Nej, nu blir det eftertanke.

Inser dock att jag måste korta semestern en vecka. Hade tänkt ta fem veckor men nu får det bli fyra. Anledningen är så klart god. I september ska jag byta jobb. Plötsligt fann jag äntligen jobbet som jag letat efter, eller det var kanske jobbet som hittade mig. Dessutom ska ju jag och ungarna åka till New York i oktobler så det blir att spara lite på både utgifter och semester.

I september blir allas eder Alla jurist på RFSU. Jepp, du läste rätt. I fortsättningen ska jag bara jobba med glada frågor. Sådant som dom flesta vill ha mer av. Vem vet, kanske bloggen då äntligen lever upp till sitt namn. Det blir bra det.

2 kommentarer:

Raoul PETE Joacim Parfalk sa...

Du/NI RUTTNAT ÄNNU MER än erat alltid varit ;( SORGLIGT DET

Jah Hollis sa...

Grattis till nya jobbet och hoppas semestern blir bra.

Jag ser att du fått kommentar av en mystisk figur som det spekuleras mycket i vem det är och vad det är för fel på denne.