fredag 29 juli 2011

Jobba eller träna?

Semestern glider in i slutet av tredje veckan. Vad tiden tagit vägen och vad jag gjort med den är dolt i dunkel. Jag har verkligen ingen aning. En dag har jag jag jobbat, det är bra för jag behöver korta semestern med en vecka eller en knapp vecka från vad som var tänkt från början. Många dagar har jag tränat. Det är väldigt bra.

Anledningen till att jag behöver korta semestern är att jag byta jobb i mitten av september. Det kom lite hastigt på. Samtidigt har jag planerat in semester i början på november och det funkar inte riktigt när man är ny på jobbet. Har liksom ingen semester att ta ut. Det innebär att jag kommer vara tvungen att ta ledigt utan lön och då blir det inte mycket till semester. I synnerhet inte i New York där vi kommer att befinna oss. Dessutom behöver jag jobba så jag hinner klart med mina uppgifter innan jag ska sluta.

Så, ska jag jobba några timmar idag kanske? Vädret är så där vilket innebär att det är en perfekt dag för att träna. Kanske hinner jag med det också. Ja, det borde jag göra. Skriva några timmar och tänka ett tag på vad jag ska skriva vidare, så får det blir.

Inga kommentarer: