söndag 31 juli 2011

Hemma i min by

Tittade ut genom balkongdörren idag när jag stod och lagade middag. I parken utanför fönstret hade ett par hängt upp en dart-tavla på en tall. Jag älskar verkligen att vi har en gemensam trädgård i området.

Jag har köpt en grill. Visserligen har vi flera stora gemensamma grillar i området men jag tycker det är mysigt att ha en egen.

Den senaste veckan har vi grillat i vår trädgård tre gånger. Jag och döttrarna har grillat själva två gånger och en gång kom familjen Slow över. Vi fick tillfälle att fira unge herr Slow som hade fyllt år.

Igår blev det en enkel grillning. Korv med bröd. Och så ett glas vin. Tog mig också tid att läsa ett gammalt nummer av Expo som blivit liggande. Hög kvalitet på många artiklar. Om du inte prenumererar så är det en bra dag att fixa det idag.

Nåja, familjen Slow kom cyklande förbi. Först frun och lite senare herrn. Det blev mer vin i trädgården och en spontan backgammon-turnering. Vi blev sittande tills sent och det blev lite för mycket vin men det är ju så trevligt i trädgården på sommaren.

Jag älskar verkligen att folk har börjat inse att man ska använda det gemensamma utrymmet som vi i flerfamiljshus förfogar över. Det skapar trygghet och trivsel med alla människor som kommer ut. Hoppas vi blir fler. Kom ut du också.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jag saknar Slow Sr:s blogginlägg. Hälsa honom det vid tillfälle.
Jag har en länk till hans blogg på min och snart är det risk att den länken, plus ett par till som aldrig skriver numera, ryker. Det finna andra, som skriver flitigt, att länka till. Men jag drar mig in i det sista för att ta bort dem man haft en viss kontakt med.

Alla smutsiga detaljer sa...

Håller helt med!