fredag 8 juli 2011

Trägen vinner

Trägen vinner, i alla fall små delsegrar. I våras blev jag och framför allt ett gäng ungdomar överfallna av nazister. Polis kom till platsen 70 minuter efter händelsen och självklart inledde man en förundersökning. Det var självklart inte minst för att vi fotat förövarna och identifierat dom på nätet.

För någon vecka sedan fick jag besked om att polisen lagt ner förundersökningen. Elva förhör med oss som målsäganden och inte ett enda med dom misstänkta. Anledningen "spaningsuppslag saknas". Självklart blev jag arg och när man blir arg ska man ta till aktion. Jag bad om en överprövning av åklagare och när jag kom hem från Almedalen igår låg beslutet på hallmattan.

För att göra ett kort brev ännu kortare så nöjer jag mig med att återge slutsatsen:

"Med anledning av vad som framkommit anser jag att ytterligare utredningsåtgärder finns att vidta.

Jag fattar därför följande

BESLUT

Förundersökningen återupptas"

Jag säger hurra!

Inga kommentarer: