tisdag 4 augusti 2009

Mer drömmar att tolka

Nu behöver jag verkligen hjälp! Inatt har jag drömt en ännu märkligare dröm. Jag har nämligen flyttat hemifrån. Jepp, jag tog mitt pick och pack och stack till en egen liten lägenhet. Jag vet att jag fick med mig allt på flyttlasset utom mina stickor. Ja, jag har alltså en stor kruka full med stickor av olika slag och den blev kvar i det gamla hemmet. Tydligen var den också väldigt viktig för den hade en väldigt framträdande roll i drömmen, den där krukan.

Funderar på möjliga tolkningar. Kan det vara längtan efter att ungarna flyger ut som spökar? Ja, om någon tonåring till äventyrs läser detta så är det så ibland. Hur mycket vi än älskar er så längtar vi - efter ett eget liv utan tjafs. Eller, kan det vara den där jobbannonsen med det spännande jobbet som lurar i faggorna. Jag hade ju bestämt mig att inte söka jobb utan löpa linan ut nu fram till valet nästa år....

Har du något förslag? Flytt och stickor är väl nyckelorden tror jag.

Annars var det fotboll igår. Såhär spelade mitt lag:

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Kasta ut ungarna, byt jobb, flytta (till rätt sida om stan), starta på ny kula. Vem vet det kanske blir, tja - annorlunda.

Anonym sa...

eller så berodde allt på nattens fullmåne

Jerk sa...

Det var jobbigt igår..med alla missar..

Alla smutsiga detaljer sa...

Sånger, välkommen tillbaka och tack för råden även om jag inte tar dom...
Stentorp, nja - jag tror inte månen påverkar drömmarna också va?
Jerk, jepp!

Klarabella sa...

Så är det för oss tonåringar också. Trots att vi älskar er så längtar vi - efter ett liv utan tjafs. :)
Så vi kan också vilja att vi ska flytta hemifrån.

Alla smutsiga detaljer sa...

Klarabella, jag blev lite orolig - jag fick för mig att ni ville att VI ska flytta hemifrån där ett tag :-)