lördag 19 juli 2008

Because the night

Nä, inte f-n kom jag iväg till Stockhom jazz så om du till äventyrs var där och väntade på mig ber jag om ursäkt. Istället för att tillbringa natten med Patti Smith har jag spenderat den med Peter Andersson. Det är första gången jag har med mig Peter i bingen och han är väl helt ok. Andra sängkamrater jag uppskattar är Thorsten Wahlund och Katarina Ewerlöf.

Shanti Rooney har jag testat men jag rekommenderar honom inte. Jag tycker han har lite svårt med rytmen.

Du kanske undrar varför jag berättar om mina sängkamrater? Det är inte bara för att jag lovat smutsiga detaljer. Nej, jag har ju som du vet lite svårt att sova ibland men nu har jag hittat ett knep. Det involverar inte sprit, knark eller piller och dessutom är det väldigt billigt. 169 kronor i månaden och för det mesta vaknar jag hysfat pigg på morgonen. När jag vaknar mitt i natten sträcker jag mig bra efter Peter, Katarina eller vem jag just nu har i sängen och så somnar jag ganska snabbt om.

Ok, jag pratar alltså inte om människohandel. Det handlar inte om "rent-a-skådis" för eget "nöje". Mitt knep heter Storytel och är en nättjänst med högläsning - det vill säga lyssnarböcker. Kanon! Att det finns en insomningstjänst gör ju det hela ännu bättre. Man lyssnar alltså via mobilen, superbekvämt.

Och du, ska du bara lyssna på en enda lyssnarbok i år ska du välja "Kalla det vad fan du vill" av Marjahne Bakhtiari - uppläst av Sanna Persson. Fantastisk!

6 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Men var inte det lite slött att inte gå och kolla Patti Smith när hon var i stan?

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, så kan man se det. Fast egentligen var det snålhet. Yngsta dottern var hemma och jag ville inte lämna henne ensam. Tyckte nog att 1000 kronor var lite häftigt för oss två :-(
Alltid något att skylla på...

Jah Hollis sa...

Det låter som ett giltigt skäl.
Det h-a-r blivit dyrt att gå och se de stora kanonerna nuförtiden.
Jag tror att artister som inte säljer så mycket skivor längre, av olika anledningar, men som kan dra mycket folk på sina konserter tar igen på gungorna vad de förlorar på karusellerna.
Nu kom jag in på de där nöjsefältsliknelserna igen...;-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp och min vana trogen hoppade jag som sagt över både gungor och karuseller.

Liz1e sa...

tack för tipset om Storytel -så enkelt! Enkelt är bra.

Alla smutsiga detaljer sa...

Liz1e, mitt nöje. Jag gillar att göra flera saker på en gång och då är lyssnarbok också ett bra alternativ. Disken och tvätten liksom långa promenader får ofta följe med en bok.
God lyssnarstund!