fredag 18 juli 2008

Skärpning!

Ok, detta är en varning. Nu måste det faktiskt bli skärpning på flera fronter. Redan den 2:a juli aviserade jag att jag läst horoskopet för sommaren och av detta framgick det tydligt att juli skulle bli en het kärleksmånad. Hm, jag vääntar. Det kan ju inte räknas att man får till det någon gång. Nej, det var ju kärlek och romanik som utlovades och två tredjedelar av månaden har redan passerat!

Vadå? Menar du att jag har en egen skuld i detta? Det faktum att jag legat på den tomma playa del Barndomhem halva tiden, skulle det spela in? Att det sällan kommer förbi intressanta personer på min balkong, skulle det spela roll menar du?

Ja, ja. Typiskt att du ska skylla på mig.

Jag får hoppas på den andra delen av sommarhoroskopet istället. Augusti skulle ju handla om jobb. Håller du tummarna för att något av mina drömjobb ramlar in kanske det hjälper. Det har det uppenbarligen gjort för Samuel Eto. Seriöst, 360 miljoner för ett års fotbollsspelande i UZBEKISTAN! Va?

Nej, nog med babbel. Idag spelar den fantastiska Patti Smith på Stockholms Jazzfestival. Kanske borde jag gå. Kanske är det troligare att vi ses där än på min balkong.

Inga kommentarer: